«Μία και μοναδική συσκευή αλκοτέστ τον Αύγουστο» – Στην Κρήτη του αιματοβαμμένου ΒΟΑΚ (vid)
Μια και μόνο συσκευή αλκοτέστ λειτουργούσε όλο τον Αύγουστο στον νομό Χανίων, ο οποίος είναι πρώτος σε θανατηφόρα τροχαία συμβάντα στην Κρήτη, όπως γνωστοποίησε ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα.
Στην πύρινη ανακοίνωσή του κατακεραυνώνει την υποκρισία της κυβέρνησης Μητσοτάκη σχετικά με τον ΒΟΑΚ και τα κολωνάκια που εξαγγέλθηκαν πως θα τοποθετηθούν σε μια χρονιά όπου οι νεκροί από τροχαία στην Κρήτη αυξάνονται ξανά (41 νεκροί έως και σήμερα. Συνολικά 39 ήταν το 2023).
Το γεγονός πως λειτουργούσε μια συσκευή αλκοτέστ στον νομό και ότι η άλλη συσκευή που υπάρχει έπαθε βλάβη έφερε στο φως η δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Ευτυχία Πενταράκη, με αφορμή το νέο θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 18χρονο που επέβαινε σε μηχανάκι στα Χανιά. Ο Σύλλογος πολλάκις σε κάθε τροχαίο ατύχημα τονίζει το πόσο πίσω βρίσκεται η χώρα μας σε θέματα οδηγικής συμπεριφοράς, κανόνων και υποδομών με το περιστατικό αυτό να τον επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά.
Ψευδεπίγραφες οι εξαγγελίες για μέτρα αστυνόμευσης
Υπενθυμίζεται πως ο νομός Χανίων έχει 144.259 μόνιμους κατοίκων και εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες το καλοκαίρι, ενώ όπως επισημαίνει και ο Σύλλογος στην ανακοίνωσή του «σύμφωνα με δηλώσεις των αξιωματικών της Τροχαίας τον Αύγουστο στο οδικό δίκτυο της Κρήτης κυκλοφορούσαν πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα αν αθροίσουμε αυτά των μονίμων κατοίκων, των επισκεπτών και τα ενοικιαζόμενα. Ο Αύγουστος επίσης είναι ο μήνας με μεγάλο αριθμό πανηγυριών και παρεμφερών εκδηλώσεων, γάμων κλπ. Μήνας μεγάλης κατανάλωσης αλκοόλ, και όχι μόνο. Και πως ο νομός Χανιών (αναλογικά με τον πληθυσμό) είναι πρώτος σε θανατηφόρα τροχαία συμβάντα στην Κρήτη.
Οι αλλεπάλληλες εξαγγελίες μέτρων αστυνόμευσης αποδεικνύονται τελικά ψευδεπίγραφες αφού όχι μόνο ο αριθμός υπηρετούντων στις υπηρεσίες τροχαίας είναι ανεπαρκής, αλλά το ψηφιακό μας κράτος εστιάζει πως θα εισπράττει ηλεκτρονικά τα πρόστιμα αλλά όχι στο πως θα τοποθετήσει κάμερες ελέγχου παραβάσεων της κυκλοφορίας. Τώρα όμως πληροφορούμαστε ότι ούτε αλκοτέστ δεν θέλει να κάνει».
Στο Documento, την Κυριακή 25 Αυγούστου, η συγκοινωνιολόγος Μαρία Σίτη επεσήμανε πως ακόμη και τώρα υπάρχουν τρόποι για να μπορέσει να περιοριστεί αυτή η θανατηφόρα μάστιγα των τροχαίων στην Κρήτη:
«Πρόκειται για έργα χαμηλού κόστους που δεν χρειάζονται ούτε κορδέλες, ούτε βαρύγδουπες εξαγγελίες. Μερικά από αυτά είναι:
Οριζόντια σήμανση με επισήμανση των ορίων ταχύτητας.
Κατακόρυφη σήμανση με επικαιροποίηση ορίων ταχύτητας και πρόσθετη σήμανση στα κρίσιμα σημεία «ΠΡΟΣΟΧΗ συμβαίνουν θανατηφόρα».
Κολονάκια πλαστικά σε σημεία με διπλή γραμμή.
Σε 600+ σημεία στο βασικό εθνικό και επαρχιακό δίκτυο να μπουν σύγχρονα συστήματα επιτήρησης οδικής συμπεριφοράς (καταγραφή ταχύτητας, ζώνης – κράνους, χρήσης κινητού κ.ά.).
Αναθεώρηση του ρόλου της αστυνόμευσης (να υπάρχει σε σημεία μειωμένης οδικής ασφάλειας, κοντά σε κέντρα διασκέδασης, σε σημεία όπου διαπιστωμένα συμβαίνουν τροχαία με θάνατο ή βαρύ τραυματισμό)».
Επίσης η συγκοινωνιολόγος δεν έμεινε μόνο στα ατύχημα που σημειώνονται στον ΒΟΑΚ, αλλά με βάση τα στοιχεία του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (σ.σ.: ΕΣΥΠΡΟΤΑ) που έχει αναλύσει: «Από το 2018 κατά μέσο όρο, ένα 39% των θανατηφόρων είναι στο επαρχιακό δίκτυο, ένα 29-30% στις πόλεις και ένα 32% είναι θάνατοι στον ΒΟΑΚ. Ο κίνδυνος υπάρχει παντού, όπως καταλαβαίνετε, και ειδικά στο επαρχιακό δίκτυο».
Ολόκληρη ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα:
«Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα τα μεγάλα
Τα ποτάμια αίματος που χύνονται στους δρόμους της Κρήτης (41 οι νεκροί, αμέτρητοι οι τραυματίες, μέχρι στιγμής φέτος) οδήγησαν σε υποσχέσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για να τοποθετηθούν κολωνάκια σε σημεία του ΒΟΑΚ.
Όμως αναρωτιέται κανείς τι να πιστέψει όταν το κράτος δεν προχωρά στην αγορά συσκευών ανίχνευσης αλκοόλ (αλκοτέστ) στο αίμα των οδηγών το κόστος των οποίων (για επαγγελματικές συσκευές) ανέρχεται σε λίγες χιλιάδες ευρώ.
Όπως μας ενημέρωσε η ΕΡΤ τον Αύγουστο στο νομό Χανίων λειτουργούσε μόνο μία τέτοια συσκευή γιατί η δεύτερη που διαθέτει η Τροχαία είχε πάθει βλάβη και εστάλη για επιδιόρθωση.
Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με δηλώσεις των αξιωματικών της Τροχαίας τον Αύγουστο στο οδικό δίκτυο της Κρήτης κυκλοφορούσαν πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα αν αθροίσουμε αυτά των μονίμων κατοίκων, των επισκεπτών και τα ενοικιαζόμενα. Ο Αύγουστος επίσης είναι ο μήνας με μεγάλο αριθμό πανηγυριών και παρεμφερών εκδηλώσεων, γάμων κλπ. Μήνας μεγάλης κατανάλωσης αλκοόλ, και όχι μόνο. Και πως ο νομός Χανιών (αναλογικά με τον πληθυσμό) είναι πρώτος σε θανατηφόρα τροχαία συμβάντα στην Κρήτη.
Οι αλλεπάλληλες εξαγγελίες μέτρων αστυνόμευσης αποδεικνύονται τελικά ψευδεπίγραφες αφού όχι μόνο ο αριθμός υπηρετούντων στις υπηρεσίες τροχαίας είναι ανεπαρκής, αλλά το ψηφιακό μας κράτος εστιάζει πως θα εισπράττει ηλεκτρονικά τα πρόστιμα αλλά όχι στο πως θα τοποθετήσει κάμερες ελέγχου παραβάσεων της κυκλοφορίας.
Τώρα όμως πληροφορούμαστε ότι ούτε αλκοτέστ δεν θέλει να κάνει.
Στην Κρήτη το 2023 σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΑΣ είχαμε συνολικά 32 θανάτους από τροχαίες συγκρούσεις. Στις 17 απ αυτές είχαμε οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών. Αριθμός που υπερβαίνει όλα τα διεθνή στάνταρ συνεισφοράς αυτών των αιτίων σε τροχαίες συγκρούσεις.
Σ αυτό το νησί, σ αυτό το νομό τον Αύγουστο υπήρχε μόνο μία συσκευή αλκοτέστ!
Φυσικά ούτε συσκευή ανίχνευσης ουσιών στο δρόμο (ναρκοτεστ) δεν υπήρχε, όπως δεν υπάρχει σ ολόκληρη τη χώρα, όταν λειτουργούν στο σύνολο σχεδόν των ευρωπαϊκών χωρών από το 2018 καταγράφοντας απίστευτα αποτελέσματα. Εδώ για λόγους που δεν εξηγούνται, παρόλο που το κόστος είναι πολύ μικρό και το όφελος πολύ μεγάλο, έξι χρόνια μετά «δεν μας ενδιαφέρει το θέμα».
Όλα αυτά βέβαια είναι σε απόλυτη αρμονία με την άρνηση της πολιτικής εξουσίας να αναπροσαρμόσει προς τα κάτω τα νόμιμα όρια συγκέντρωσης αλκοόλ στο αίμα των οδηγών, όπως έχουν πράξει μια σειρά ευρωπαϊκές χώρες υιοθετώντας την μηδενική ανοχή, και να θεσπίσει ουσιαστικές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για όσους οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ.
Για να μη τα λέμε όλα μαύρα, εκτιμούμε πάντως το γεγονός πως ο νομός από τον οποίο κατάγεται ο πρωθυπουργός και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης στον τομέα οδική ασφάλεια και έχει αυτό το μαύρο χάλι που δύσκολα θα συναντήσεις σε άλλες περιοχές της χώρας».