ΒΟΑΚ: «Σύγχρονος Μινώταυρος» που στοιχίζει ζωές – Ανεπαρκείς παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια
Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) παραμένει ένα από τα πιο ακανθώδη ζητήματα του νησιού, με πολλές φωνές να κάνουν λόγο για έναν «σύγχρονο Μινώταυρο» που στοιχίζει αμέτρητες ζωές στην άσφαλτο.
Παράγοντες όπως η κακή οδήγηση, η υπερβολική ταχύτητα, η κόπωση των οδηγών συμβάλλουν στα ατυχήματα, αλλά η κακή κατάσταση του ίδιου του δρόμου σε πολλά σημεία τον καθιστά ιδιαίτερα επικίνδυνο.
Το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα στον Γαλατά που κόστισε τη ζωή σε τρεις νέους ανθρώπους, οδήγησε σε υποσχέσεις για μικρά έργα, όπως ο διαχωρισμός των ρευμάτων με κολονάκια. Ωστόσο, οι αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα αυτών των μέτρων παραμένουν. Αντί να προχωρήσει η κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ, η τοποθέτηση κολονακιών μπορεί να καθυστερήσει τη λύση του προβλήματος για πολλά χρόνια.
Οι αρμόδιοι φορείς, συμπεριλαμβανομένων Υπουργείων και Περιφέρειας, έχουν αγνοήσει σοβαρά ζητήματα όπως η κακή σήμανση, η ελλιπής φωταγώγηση και οι επικίνδυνες διασταυρώσεις, αφήνοντας τους πολίτες εκτεθειμένους σε ένα επικίνδυνο οδικό δίκτυο.
Ενδεικτικά, το τμήμα του ΒΟΑΚ στην Αγία Μαρίνα, που αποτελεί ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του δρόμου, παραμένει χωρίς ουσιαστικές παρεμβάσεις, ενώ σε άλλες περιοχές έχουν γίνει μόνο ημίμετρα. Άλλα σημεία που χρήζουν άμεσων παρεμβάσεων περιλαμβάνουν τη Γεωργιούπολη, τον κόμβο στα Νωπήγεια, και τον ατελή κόμβο στον Κορφαλώνα.