Αντίο στο ιστορικό “Kriti I” – Η ANEK πούλησε για σκραπ το πλοίο-σύμβολο των Κρητικών

Η αρχή και το τέλος ενός πλοίου είναι γεγονότα που χρειάζονται χρόνο για να εξελιχθούν.

Το ίδιο και η ανανέωση ενός ακτοπλοϊκού στόλου. Από την ώρα που κόβεται η πρώτη λαμαρίνα για τη γάστρα έως την παράδοση ενός αξιόπλοου, ολοκληρωμένου πλοίου μπορεί να μεσολαβήσουν ακόμη και 3 ή 4 χρόνια, ανάλογα με το ναυπηγείο που το κατασκευάζει. Γρηγορότερα, αλλά όχι άμεσα έρχεται το τέλος. Το πλοίο αρχικά παροπλίζεται και κατόπιν πουλιέται για σκραπ. Γίνεται παλιοσίδερα, που θα ανακυκλωθούν για να αποτελέσουν την πρώτη ύλη για χάλυβα, όπως για το σκαρί ενός άλλου πλοίου ή για να γίνουν καρφίτσες και συνδετήρες.

Αυτός ακριβώς ο κύκλος λαμβάνει χώρα ήδη εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο με τα παλαιότερα πλοία του στόλου της μεγαλύτερης ελληνικής ακτοπλοϊκής, και μιας από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως, της Attica Group. Της εταιρείας που διαχειρίζεται περίπου 50 πλοία που φέρουν τα χρώματα των Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways και ANEK Lines και η οποία περιμένει πλέον το 2027 δύο ολοκαίνουργια πολύ μεγάλα επιβατηγά οχηματαγωγά.

Πριν από λίγες ημέρες η ANEK Lines, θυγατρική της Attica Group, έχοντας καταφέρει να εξασφαλίσει σχεδόν τρεις δεκαετίες πρακτικά απρόσκοπτης εξυπηρέτησης από το επιβατηγό οχηματαγωγό «Kriti Ι» των 27.200 τόνων ολικής χωρητικότητας, που ναυπηγήθηκε το 1979, το πούλησε για παλιοσίδερα σε διαλυτήριο της Τουρκίας. Το πλοίο, με το οποίο έχουν ταξιδέψει σχεδόν όλοι οι Κρητικοί, και αν όχι με αυτό τότε με το «αδελφάκι» του «Kriti II», αναχώρησε από τον Πειραιά για τελευταία φορά με τη βοήθεια ρυμουλκού. Το πανομοιότυπο «Kriti II», που ναυπηγήθηκε και αυτό το 1979, προηγήθηκε. Πωλήθηκε για scrap σε τουρκική γιάρδα τον Μάρτιο. Είχε κρατηθεί στη ζωή αξιόπλοο με ανταλλακτικά από το «αδελφάκι» του, που είχε παροπλιστεί νωρίτερα. Η ANEK απέκτησε και τα δύο πλοία από την ιαπωνική Shin Nihonkai Ferry το 1996. Η μητρική της Attica ανακοίνωσε πως το «Kriti Ι» πωλήθηκε σε πιστοποιημένη από την Ευρωπαϊκή Ενωση για την περιβαλλοντική της συμμόρφωση γιάρδα, από την οποία έλαβε το ποσό των 3,6 εκατ. Ετσι, το γέρικο σκαρί κατάφερε ακόμη και στο τέλος του να παραγάγει ένα μικρό κέρδος, της τάξης των 500.000 ευρώ, για την ελληνική ακτοπλοϊκή. Οπως κέρδος άφησε και η πώληση νωρίτερα φέτος του «Kriti ΙΙ».

Λεπτομέρειες σε ένα μεγάλο επιχειρηματικό σχέδιο ανανέωσης του στόλου που υλοποιεί ήδη τα τελευταία χρόνια η Attica Group. Αρχικά με τρία σύγχρονα ταχύπλοα καταμαράν, τα Aero Highspeed, που έχουν ήδη δρομολογηθεί στον Αργοσαρωνικό και, κυρίως, πέρυσι τον Ιούλιο με την υπογραφή συμφωνίας, η αξία της οποίας θα ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ, για τη ναυπήγηση δύο πολύ μεγάλων, φιλικών στο περιβάλλον, ακτοπλοϊκών πλοίων 240 μέτρων. Η συμφωνία με τη Stena, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές επιχειρήσεις και λειτουργό ακτοπλοϊκών γραμμών, και τα κινεζικά ναυπηγεία CMJL Weihai Shipyards προβλέπει την εκμίσθωση των δύο πλοίων από τη Stena με δικαίωμα για την εξαγορά τους. Το πρώτο αναμένεται να φτιάξει σε δύο χρόνια από σήμερα και το δεύτερο λίγους μήνες μετά τον Αύγουστο του 2027. Ο συγκεκριμένος τύπος επιβατηγών οχηματαγωγών έχει δυνατότητα χρήσης τετραπλού καυσίμου και ενεργειακά αποδοτικό εξοπλισμό τελευταίας γενιάς. Ετσι, μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια αναμένεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αποκτώντας νέα, φιλικότερα προς το περιβάλλον πλοία. Τα δύο νέα μεγάλα πλοία των 240 μέτρων θα δρομολογηθούν στις γραμμές μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας στην Αδριατική, απελευθερώνοντας τρία άλλα πλοία μικρότερης ηλικίας που δραστηριοποιούνται εκεί, τα οποία θα έρθουν στο Αιγαίο για να αναβαθμίσουν τις γραμμές Πειραιά – Κρήτης τις οποίες εξυπηρέτησαν, όπως και αυτές της Αδριατικής τα «Kriti Ι» και «Kriti ΙΙ» τις προηγούμενες δεκαετίες.

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr
DUMBO 300×250
Κρήτη - Τελευταία Νέα
ΚΟΥΤΣΑΚΗΣ 300×250
Περισσότερες Ειδήσεις
REALTORS 300×250

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept