Κρήτη: Ο «εφιάλτης» που έζησε ιδιοκτήτης ακινήτου βραχυχρόνιας μίσθωσης με εταιρεία διαχείρισης
![](https://phaistosnews.gr/wp-content/uploads/2024/12/katathlipsi.jpg)
Δεν μπορούσε να φανταστεί ένας Χανιώτης, ότι η απόφασή του να δώσει σε συγκεκριμένη εταιρεία διαχείρισης καταλυμάτων, τα ακίνητά του για βραχυχρόνια μίσθωση, θα τον έμπλεκε σε έναν κυκεώνα. Σύμφωνα με όσα κατήγγειλε στο Flashnews.gr, τα «μαύρα σύννεφα» είχαν αρχίσει να φαίνονται από τον πρώτο καιρό της συνεργασίας.
Η αδυναμία της συγκεκριμένης εταιρείας διαχείρισης να ανταποκριθεί επαρκώς στις απαιτήσεις φιλοξενίας, είχε σαν αποτέλεσμα τα συνεχή παράπονα πελατών για ανεπαρκή εξυπηρέτηση και οργάνωση. Μάλιστα, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, η εταιρεία ήταν επιθετική και αδιάλλακτη σε ό,τι και αν πρότεινε εκείνος, αδιαφορώντας για τα προβλήματα που δημιουργούνταν από την κακοδιαχείριση.
Όταν ζητήθηκε από τον ιδιοκτήτη η λήξη της συνεργασίας για τα ακίνητα – τα οποία μάλιστα έκλεισαν λόγω ανακαίνισης – άρχισαν οι συνεχείς απειλές και οι διαρκείς απαιτήσεις χρημάτων.
Επειδή η εταιρεία διέθετε κωδικούς πρόσβασης και μπορούσε να αλλάξει email και τηλέφωνα στην καταχώρηση του ακινήτου στην Booking, προσπάθησε να αλλάξει τους κωδικούς διαχείρισης ώστε να αποκλείσει τον ιδιοκτήτη από το ίδιο του το ακίνητο μέσα στην πλατφόρμα!
Επιχείρησε επίσης, να ακυρώσει κρατήσεις, στέλνοντας απευθείας ακυρωτικά email στους ίδιους τους πελάτες αλλά και στην Booking, χωρίς τη συγκατάθεση του ιδιοκτήτη.
Και στις δύο περιπτώσεις ο ιδιοκτήτης κατάφερε να αντιδράσει γρήγορα και να αποφύγει τα χειρότερα. Δε φαίνεται όμως, να συμβαίνει το ίδιο με άλλους Χανιώτες που συνεργάστηκαν με τη συγκεκριμένη εταιρεία.
«Δεν ξέρουν τι συμβαίνει στην ίδια τους την περιουσία»
Όπως καταγγέλλει ο ιδιοκτήτης ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης: «Υπάρχουν άτομα που έχουν ζημιωθεί πολλές χιλιάδες ευρώ. Πολλοί το κυνηγάνε δικαστικά. Υπάρχουν περιπτώσεις ιδιοκτητών που η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αποκλείσει εντελώς από τις πλατφόρμες κρατήσεων, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν καν τι συμβαίνει στην ίδια τους τη περιουσία. Υπάρχουν άνθρωποι που η συγκεκριμένη εταιρεία, τους έχει «πετάξει» έξω από τα σπίτια τους. Τους έχει πει ότι θα τους φτιάξει κατάλυμα, έχουν αναγκαστεί να πάνε σε άλλο σπίτι για να εκμεταλλευτούν το ακίνητο που ήδη έχουν στην ιδιοκτησία τους, δεν έχουν δει ποτέ λεφτά από τη συγκεκριμένη εταιρεία και όταν τολμήσουν να επιστρέψουν στο ακίνητό τους, κινείται δικαστικά σε βάρος τους. Έχει καταφέρει να αποσπάσει χρήματα από άλλους ιδιοκτήτες, εκμεταλλευόμενη νομικά “παραθυράκια” και απειλές.
Το προφίλ της εταιρείας φαινόταν πολύ επαγγελματικό. Δραστηριοποιείται και στα Χανιά και σε άλλες πόλεις. Δεν πήγαινε καν το μυαλό μου ότι μια εταιρεία διαχείρισης μπορεί να τα κάνει όλα αυτά. Ο κόσμος πρέπει να είναι καχύποπτος και να προσέχει τι υπογράφει και με ποιον συνεργάζεται»
Το πρώτο βήμα ασφαλείας και το portal αξιολόγησης εταιρειών διαχείρισης
Προφανώς, το μελανό παράδειγμα μιας εταιρείας δεν αντικατοπτρίζει το σύνολο των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη διαχείρηση ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης. Χρειάζεται ψάξιμο και προσοχή από τους ιδιοκτήτες ώστε να καταλήξουν σε αξιόπιστους συνεργάτες.
Ένα πρώτο βήμα ασφαλείας για τους ιδιοκτήτες έχει να κάνει με τους κωδικούς στις πλατφόρμες κρατήσεων και βραχυχρόνιας μίσθωσης. Όπως εξηγεί στο Flashnews.gr ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαχειριστών Ακινήτων, Ανδρέας Χίου:
«Όταν σταματά μια συνεργασία, η εταιρεία διαχείρισης δύσκολα δίνει τους κωδικούς του ακινήτου στην πλατφόρμα. Για παράδειγμα, στην Airbnb αυτός που κάνει την καταχώρηση αυτός έχει και τις αξιολογήσεις. Δε γίνεται δηλαδή, μεταφορά τους, στον ιδιοκτήτη και στο ακίνητο.
Γι αυτό εμείς λέμε ότι πάντα τις καταχωρήσεις των ακινήτων πρέπει να τις κάνει ο ιδιοκτήτης, έτσι ώστε αν σταματήσει να συνεργάζεται με μια εταιρεία απλά θα μπαίνει στην πλατφόρμα, θα αλλάζει τον κωδικό και θα μένουν οι αξιολογήσεις στο σπίτι και όχι στον εκάστοτε διαχειριστή. Στην Αirbnb, είναι πιο εύκολο γιατί μπορείς να βάλεις την εταιρεία σαν συνδιαχειριστή, co-host. Σε αυτή την περίπτωση έχει πρόσβαση και κάνει τις κρατήσεις με δικό της κωδικό, χωρίς να έχει πρόβλημα ο ιδιοκτήτης αν σταματήσει τη συνεργασία. Στην Booking, είναι επίσης καλό ο ίδιος ο ιδιοκτήτης να κάνει πρώτα την καταχώρηση και μετά να δίνει τον κωδικό στην εταιρεία διαχείρισης. Αν αλλάξει μετά κωδικό η εταιρεία, ο ιδιοκτήτης θα επικοινωνήσει με τη Booking και εκείνη, επειδή αναγνωρίζει μόνο τον ιδιοκτήτη, θα δώσει καινούριο κωδικό».
Επιπλέον, ο ιδιοκτήτης προτού προχωρήσει σε οποιαδήποτε ανάθεση διαχείρισης θα πρέπει να ρωτήσει και να μάθει για τον βαθμό αξιοπιστίας της εταιρείας και τις πρακτικές που ακολουθεί. Προς αυτή την κατεύθυνση, θετικό βήμα αποτελεί η πρωτοβουλία του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαχειριστών Ακινήτων να ετοιμάσει ένα portal αξιολόγησης εταιρειών διαχείρισης ακινήτων. Το portal εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο μετά το Πάσχα.
«Σαν σύλλογος ετοιμάζουμε ένα portal στο οποίο θα βρίσκονται όλοι οι πιστοποιημένοι διαχειριστές ακινήτων, όλες οι εταιρείες. Εκεί, καθένας θα μπορεί να κάνει αξιολόγηση στην εταιρεία. Έτσι θα δίνεται η δυνατότητα σε όποιον ενδιαφέρεται, να βλέπει και να ενημερώνεται ποιες εταιρείες είναι σωστές και ποιες αναξιόπιστες» τονίζει ο κ. Χίου.
Η αλλαγή στο 2024 που επηρέασε
Παραφωνίες με κακές συνεργασίες υπάρχουν αρκετές πανελλαδικά οι οποίες σύμφωνα με τον κ. Χίου εντοπίζονται χρονικά από τις αρχές του 2024 και μετά:
«Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις κακής συνεργασίας. Έχουμε παρατηρήσει ότι αυτό έχει αρχίσει από τον Ιανουάριο του 2024 και μετά, με τον νόμο που όριζε ότι από 3 ακίνητα και πάνω πρέπει να συστήνεται εταιρεία, να γίνεται δηλαδή έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Κάποιοι που είχαν παραπάνω από 2 ακίνητα και δεν ήθελαν οι ίδιοι να κάνουν εταιρεία, αναγκάστηκαν να τα δώσουν σε εταιρείες διαχείρισης. Έτσι, ανατέθηκαν ξαφνικά πολλά ακίνητα σε τέτοιου είδους εταιρείες. Αρκετές από αυτές δεν ήταν έτοιμες να διαχειριστούν τέτοιο όγκο… Γι αυτό έχουν και πολλά θέματα και παράπονα ότι δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους».