Black Friday: Σήμερα η μεγάλη ημέρα προσφορών – Τι πρέπει να προσέξετε

Κορυφώνονται σήμερα, Παρασκευή 29/11 οι εκπτώσεις για την Black Friday, με τους καταναλωτές να είναι έτοιμοι να ξεχυθούν στα καταστήματα αναζητώντας προσφορές και να κάνουν τις αγορές τους σε πιο προσιτές τιμές.

Οι περισσότεροι έχουν ήδη φτιάξει λίστα με τα όσα επιθυμούν να αγοράσουν και ψηλά στις προτιμήσεις τους φαίνονται, σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ του Mega, να είναι τα τεχνολογικά προϊόντα, ενώ ακολουθούν ρούχα και παπούτσια.

black friday

Τι θα αγοράσουν φέτος οι καταναλωτές

  • Το 38,2% θα επιλέξει τεχνολογικά προϊόντα
  • Το 33,7% θα επιλέξει ρούχα – παπούτσια
  • Το 22,1% θα επιλέξει χριστουγεννιάτικα δώρα
  • Το 19,1% θα επιλέξει είδη σπιτιού
  • Το 15,8% θα επιλέξει προϊόντα ομορφιάς
  • Το 22,5% δεν γνωρίζει τι θέλει

black friday

Οδηγός για τη Black Friday – Τι πρέπει να προσέξετε

Την προσοχή των καταναλωτών ενόψει της Black Friday εφιστά η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, ενώ παράλληλα τους καλεί να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές.

Η Ένωση παράλληλα προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.

Ειδικά για τη συγκεκριμένη ημέρα αλλά και γενικά για όλες τις εκπτωτικές περιόδους, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη ότι σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο προμηθευτής κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ανακοίνωση μείωσης της τιμής είναι κάθε ανακοίνωση του εμπόρου ότι έχει μειώσει την τιμή που χρεώνει για ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Για παράδειγμα, η μείωση της τιμής μπορεί να έχει τη μορφή:

  • Ποσοστού (%), π.χ. «20% έκπτωση»
  • Συγκεκριμένου ποσού, π.χ. «10 ευρώ έκπτωση»

Αναγραφής νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή. Π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ».

Άλλων διαφημιστικών πρακτικών, όπως «αγοράστε σήμερα χωρίς να πληρώσετε τον ΦΠΑ», η οποία ενημερώνει τον καταναλωτή ότι η μείωση της τιμής ισούται με την αξία του ΦΠΑ (χωρίς να σημαίνει ότι ο ΦΠΑ δεν εισπράττεται).

Ανακοινώσεις όπως «εκπτωτική» τιμή, «ειδικές προσφορές» ή «προσφορές Black Friday»

Θυμίζουμε ότι ως τιμή νοείται η πραγματική τιμή πώλησης που διαθέτει το προϊόν υπηρεσία ο έμπορος.

Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά τις συναλλαγές σας, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος (210-8817730) και στην on line φόρμα υποβολής καταγγελίας: eeke.gr.

Εκτεταμένοι έλεγχοι από το υπουργείο Ανάπτυξης

Την ίδια στιγμή το υπουργείο Ανάπτυξης, υπογραμμίζει τους εκτεταμένους ελέγχους που διενεργούνται αυτή την περίοδο στην αγορά με στόχο την προστασία των καταναλωτών αλλά και τη στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα έχει επισημάνει ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και η ΔΙΜΕΑ έχοντας στην διάθεσή τους σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, πραγματοποιούν ελέγχους σε πάνω από 10.000 κωδικούς καθώς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των παραπλανητικών εκπτώσεων.

Τις προηγούμενες μέρες μάλιστα, μιλώντας στο Mega ο κ. Θεοδωρικάκος, σημείωσε ότι στους κωδικούς που είναι υπό έλεγχο υπάρχουν ενδείξεις παραβίασης της νομοθεσίας σε δύο χιλιάδες, αλλά και για έναν influencer που προωθεί προϊόντα. «Θέλω να παροτρύνω του πολίτες να καταγγέλλουν ότι βλέπουν για να είναι οι έλεγχοι όσο γίνεται πιο στοχευμένοι» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ανάπτυξης.

Ελλάδα - Τελευταία Νέα
ΚΟΥΤΣΑΚΗΣ 300×250
Περισσότερες Ειδήσεις
REALTORS 300×250

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept